Roda JC Kerkrade en KLG Europe hebben een overeenkomst gesloten voor hoofdsponsoring. Onder de naam ‘KLG’ zal het bedrijf dit seizoen een prominente plaats innemen op de voorkant van het Roda JC Kerkrade shirt.

 

De contractduur betreft in eerste instantie een periode van één seizoen waarna de samenwerking geëvalueerd zal worden.

Kees Kuijken, directie KLG Europe: “Na de eerste twee wedstrijden zijn we erg tevreden over de herkenbaarheid en naamsbekendheid die we door de rug –en broeksponsoring reeds hebben ontvangen. De herkenbaarheid van onze merknaam heeft echt al een vogelvlucht genomen. In dat kader hebben we dan ook snel besloten om op full exposure in te zetten. Nu de positie aan de voorkant beschikbaar is, is dat een kans die we als KLG Europe moeten aangrijpen.”

Nick Janssen, commercieel manager Roda JC: “Uiteraard zijn we enorm blij dat we KLG Europe als hoofdsponsor aan Roda JC hebben weten te binden. Een partij waar we enorm trots op zijn. Aangezien KLG Europe nu ook op de voorkant van het shirt staat, zijn we ervan overtuigd dat het realiseren van de doelstellingen -vergroten van naams- en merkbekendheid via het platform van Roda JC- nog beter verwezenlijkt kunnen worden voor KLG Europe.”



DPA mouwsponsor en Wiertz Personeelsdiensten broeksponsor
Naast hoofdsponsor KLG Europe kan Roda JC met gepaste trots melden dat Wiertz Personeelsdiensten de plaats op de broek overneemt van KLG Europe en daarmee voor één jaar als broeksponsor verbonden is aan de Kerkraadse Eredivisionist.

Het financiële detacheringsbedrijf DPA zal dit seizoen als mouwsponsor fungeren voor Roda JC. Ook met DPA is een overeenkomst gesloten van één seizoen. Medisana staat als trouwe sponsor ook dit seizoen op de achterkant van het Roda JC shirt, zoals vertrouwd, boven het rugnummer.

Onder het rugnummer wordt per wedstrijd shirtsponsoring verkocht. Roda JC is reeds in gesprek met verschillende partijen om dit pakket per wedstrijd of in een cluster van wedstrijden te verkopen.